Promowanie projektu " Trudne tematy w dobrej zabawie - wychowanie ku przyszłości".
Poszerzenie oferty edukacyjnej dla realizacji zadań statutowych organizacji w zakresie rozwijania logicznego myślenia dzieci 5-6- letnich.
Najbardziej zależało nam na poprawie jakości pracy organizacji w rozwijaniu umiejętności logicznego myślenia dzieci 5-6-letnich.Umiejętności te są niezbędne w osiąganiu lepszych efektów kształcenia oraz zapewnienia dziecku dobrego startu w szkole. Należało zatem zaplanować proces podnoszenia kompetencji zawodowych nauczycieli poprzez umożliwienie im wymiany dobrych praktyk w europejskiej społeczności uczącej się.
Opracowałyśmy materiał metodyczny . To opis naszych dobrych praktyk, które znacząco wzbogacają proces edukacji w oddziałach przedszkolnych. Zostały one włączone do oferty edukacyjnej i wspierają realizację podstawy programowej we wszystkich organizacjach partnerskich. Każda z tych praktyk jest dla dziecka atrakcyjna, a dla nauczyciela skuteczną metodą w organizacji procesu uczenia się. kliknij w obrazek obok ⇒
Udostępnienie dzieciom nowoczesnych technologii i pomocy dydaktycznych zwiększających atrakcyjność stosowanych metod w rozwijaniu logicznego myślenia.
Stosowane pomoce i materiały edukacyjne znacząco podniosły jakość organizacji procesu uczenia się. Dzieci i nauczyciele:
-
Wykorzystują: TV touch screen, klocki lego education and robotics, Ozoboty, inne roboty,interaktywną tablicę, skaner, kserokopiarki (w 3D),tablety, chromeboxy i interaktywną podłogę;
-
planują działania z użyciem pomocy powstałych do celów projektowych: gier edukacyjnych, rymowanek, wyliczanek, mat do planowania, tras ozobotów, mapek przestrzennych do budowania z klocków lego, liczmanów, instrumentów, klocków tematycznych wypełnianych przez dzieci materiałem przyrodniczym, sypkim i suchym;
-
tworzą środowiska sprzyjające eksploracji świata jako warunku organizacji procesu uczenia się i porozumiewania w języku np. angielskim:
– doposażenie przedszkoli w programy multimedialne, gry memory, klocki, kalendarze magnetyczne, storytelling, maty edukacyjne i pomoce magnetyczne,
– stosowanie elementów CLIL w edukacji małego dziecka, np. historyjki obrazkowe, karty pracy, puzzle. kliknij w obrazek obok ⇒
Zwiększenie umiejętności i kompetencji kluczowych nauczycieli.
Nauczyciele zwiększyli swoje umiejętności dla rozwijania kompetencji kluczowych dzieci poprzez:
-
wypracowanie 20 scenariuszy zajęć/zabaw dla rozwijania logicznego myślenia zapisanych w formie materiałów po warsztatowych do udostępnienia,
-
wypracowanie pomysłów na pomoce dyd.: trasy do programowania, diagramy i tabele do kodowania, karty pracy-np. mandale,
-
zastosowanie w codziennych zajęciach atrakcyjnych technologii wspierających proces uczenia się.
-
zbudowanie sieci współpracy transnarodowej, która pozwala nauczycielom na:
– nawiązanie kontaktów z nauczycielami z krajów, o różnej kulturze i języku ale ze wspólnym językiem angielskim i celem, np. przygotowanie scenariusza dla spotkania rówieśników on-line;
– doskonalenie, umiejętności językowych poprzez indywidualne rozmowy o pracy nauczyciela, o jego warsztacie pracy, zainteresowaniach i planach rozwoju zawodowego. kliknij w obrazek obok ⇒