pl / en

Innowacja „Nie do wiary, na podłodze dzieją się czary”

Zaj. 1 - Dzień uśmiechu 7.10.2022

Dzieci z najmłodszej grupy „Stokrotek” zapoznały się z magicznym dywanem. Z okazji Dnia uśmiechu zagrały w dwie gry „Wesołe buzie”, „Smutne buzie”.
Zadaniem dzieci było odnalezienie  smutnej/wesołej minki i odczarowanie jej. Żeby odczarować minkę, trzeba było na nią wskoczyć.

 

Zaj. 2 - Pasowanie na przedszkolaka 14.10.2022

Przy okazji Dnia Edukacji Narodowej grupa Stokrotki została pasowana na przedszkolaków. Nie mogło zabraknąć dobrej zabawy, więc dzieci zagrały w dwie gry przy użyciu „magicznego dywanu”:

  • Gra „Pękające balony” – celem gry było przebicie wszystkich balonów.
  • Gra „Prezenty” – gra polegała na rozpakowaniu wszystkich prezentów, które się wciąż pojawiały.

Zaj. 3 - Zwierzęta 23.11.2022

„Stokrotki” wraz z grupą „Biedronki” wspólnie uczestniczyły w zajęciach dotyczących zwierząt, które przygotowują się na zimę:

* „Ślady zwierząt” – zadaniem gracza było przejście po śladach, które doprowadziły do zwierzątka.

* „Zwierzęta” – gra polega na poprawnym dopasowaniu zwierzęcia do jego naturalnego środowiska.

 

Zaj. 4 - Andrzejki 29.11.2022

W tym dniu dzieci wróżyły i wspólnie się bawiły, więc wyczarowały również magiczne gry:

* „Gwiazdki” – należało uciekać przed gwiazdkami, aby żadna nas nie złapała.

* „Kulki” – celem gry było rozgonienie wszystkich kulek, tak aby żadna z nich nie została.

 

Zaj. 5 - Świąteczna przygoda 08.12.2022

Dzieci pobawiły się w:

* „Sprzątanie pokoju” – Mikołaj przychodzi do grzecznych dzieci i zostawia słodkości w czystych butach, więc należy posprzątać pokoje przed jego przyjściem. Celem zabawy jest posprzątanie pomieszczenia w jak najkrótszym czasie, czyli odnalezienie wskazanego przedmiotu pośród porozrzucanych rzeczy w pokoju dziecka.

* „Śnieżynki” – celem gry jest rozganianie wszystkich śnieżynek na drodze reniferów, żeby Mikołaj mógł do nas dojechać. Ze względu na wietrzną pogodę płatki po chwili wracają na swoje miejsce. Trzeba się napracować, żeby rozgonić wszystkie płatki.

* „Szukanie prezentów” – zadaniem dzieci jest znalezienie wszystkich ukrytych upominków.

Zaj. 6 - Mundial 15.12.2022

Świat opanował mundial, czyli mistrzostwa świata w piłce nożnej. Tak i w naszym przedszkolu nie mogło zabraknąć piłkarskich rozgrywek. Wykorzystaliśmy do tego grę „Piłka nożna”, która polega na strzeleniu gola przeciwnikowi. Po krótkiej rozgrzewce urządziliśmy baraże oraz wielki finał. Dzieci wystąpiły w koszulkach symbolizujących najlepsze kraje na tegorocznym mundialu: granatowe – Francja, niebieskie – Argentyna, białe – Chorwacja, czerwone – Maroko. Piłkarze i piłkarki zachowali zasady Fair Play oraz świetnie się bawili.

Wyniki:
I miejsce – Argentyna
II miejsce – Francja
III miejsce – Maroko
IV miejsce – Chorwacja

Brawa dla wszystkich!

 

Zaj. 7 - Z babcią i dziadkiem 20.01.2023

Najpierw dzieci musiały dotrzeć na babci i dziadka samochodem, a następnie wybrać się z nimi na zimowy spacer. Pomogły nam w tym:
* Samochód – gra polega na kierowaniu samochodem jadącym po ulicy i omijaniu pojawiających się przeszkód i innych samochodów.
* Pingwinek – celem gry jest złapanie jak największej ilości pingwinów w ciągu 30 sekund. Aby złapać pingwina trzeba na niego wskoczyć. Wówczas nowy pingwin pojawia się w innym miejscu.
To była świetna zabawa 🙂

Zaj. 8 - W karnawale 25.01.2023

W karnawale również wykorzystaliśmy podłogę interaktywną do super zabaw:
* Spadające balony – gra polegała na łapaniu spadających balonów. Po złapaniu balony pękały a z ich środka wypadały dwa mniejsze balony, które również należało przebić tak, żeby żaden nie spadł na dół.
* Pękające kulki – na planszy znajdowały się magnetyczne kulki. Celem gry było rozgonienie i rozbicie wszystkich kulek tak, aby żadna nie została.
* Pantomina – na środku planszy wyświetlała się postać mima. Mim przybierał różne pozycje np. stanie na jednej nodze, przysiad lub zrobienie śmiesznej miny itp. Zadaniem dzieci było naśladowanie jego ruchów.
Przy zabawie towarzyszyła nam muzyka i dużo śmiechu.

Zaj. 9 - Niech muzyka gra 3.02.2023

W tygodniu poświęconym muzyce szkoda było nie skorzystać z takich gier, jak:
* Perkusja – kiedy dziecko stawało na poszczególne bębny i talerze, instrument wydawał odpowiednie dźwięki.
* Kolorowe pianino – na planszy wyświetlona była kolorowa klawiatura, na której dziecko mogło komponować melodie. Kiedy stawało na klawiszach, te wydawały odpowiednie dźwięki.
* Instrumenty muzyczne – na planszy wyświetlone były instrumenty muzyczne: flet, skrzypce, harfa i puzon. Kiedy przedszkolaki stawały na danym instrumencie słyszały graną melodię, do której mogły się poruszać.
To była świetna zabawa rozwijająca słuch dzieci.

Zaj. 10 - Detektywi na tropie 27.02.2023

Na zajęciach zamieniliśmy się w prywatnych detektywów, którzy mieli do wykonania kilka zadań:

* Moje zabawki, czego brakuje – widzieliśmy sześć różnych zabawek. Gra polegała na wybraniu jednej zabawki, która zniknęła z planszy podczas zgaszenia światła.

* Spadające obrazy – znajdowaliśmy się w galerii sztuki. Po chwili niektóre obrazy zaczynały się kołysać. Trzeba było na nich stanąć i uchronić je przed upadkiem. Jeśli nie zdążyliśmy tego zrobić, obrazy spadały.

* Niepasujący element – widzieliśmy kilka przedmiotów. Zadaniem dzieci było wskazanie elementu, który nie pasuje do pozostałych.

 

Każda spryciula doskonale poradziła sobie z rozwiązaniem zadań.

 

Zaj. 11 - Czas na zmiany 23.03.2023

Na zajęciach
* Pory roku – na planszy wyświetlona była łąka, na której wykopano dołki w ziemi. Gra polegała na wykonaniu czynności pasującej do pory roku. Wiosną było to zasadzenie roślin, latem podlewanie ogrodu, jesienią grabienie liści a zimą dokarmienie zwierząt.
* Dzień i noc – na planszy pojawiła się łąka. Celem gry było zbieranie kwiatów podczas słonecznego dnia. Kiedy na ekranie pojawił się księżyc, musieliśmy zasnąć.
* Burza – na planszy stały trzy domy. Zadaniem dziecka było odszukanie skarbu, który pojawiał się na poszczególnych domach. W pewnym momencie na niebie pojawiły się chmury i zaczął padać deszcz. Wtedy trzeba było znaleźć schronienie w jednym z domów.
Przedszkolaki utrwaliły poznane wcześniej wiadomości, a przy tym dobrze się bawiły.

Zaj. 12 - Szybcy i sprytni 31.03.2023

Wykorzystane gry:

* Zbieranie miodu – na łące znajdowały się słoiki z miodem. Zadaniem gracza było zebrać wszystkie słoiki zanim nadleciały pszczoły.

* Potworek – gra polegała na złapaniu wszystkich potworków, które sprytnie chowały się w ziemi.

* Ucieczka przed tygrysem – na planszy pojawiał się tygrys, który dopiero się obudził. Zadaniem dziecka było zebranie jak największej ilości skarbów. Należało uważać na tygrysa. Jeżeli nas złapał traciliśmy jedno z trzech żyć.

 

Dzieci były pochłonięte zabawą.

 

Zaj. 13 - Wielkanocne zabawy 05.03.2023

W tym dniu było pełno atrakcji związanych z wielkanocnymi zabawami, ale nie zapomnieliśmy o podłodze interaktywnej:
* Łapanie jajek – gracz stawał przed koszykiem i sterował nim przy pomocy nogi. Łapał do koszyka spadające jajka, które znosziły kury. Każde złapane jajko to jeden punkt.
Dzieci kibicowały sobie nawzajem.

Zaj. 14 - Matematyka w ruchu: najmniejszy i największy 14.04.2023

W przeprowadzeniu zajęć pomogły nam:
* Który owoc jest największy? – zadaniem dzieci było odszukanie i wskazanie największego owocu spośród widocznych elementów. Poprawny wybór to przejście do następnej rundy.
* Który owoc jest najmniejszy? – zdaniem dzieci było odszukanie i wskazanie najmniejszego owocu spośród widocznych elementów. Poprawny wybór to przejście do następnej rundy.
* Kulki – cel gry to rozgonienie wszystkich kulek, tak aby nie została żadna z nich. Należało to zrobić
szybko, ponieważ kulki powracały na swoje miejsce.
To były trudne zadania, ale przedszkolaki doskonale sobie z nimi poradziły.

Zaj. 15 - Bob Budowniczy 05.05.2023

Przewodni temat tygodnia brzmiał „Od pomysłu aż po dach”, dlatego następujące zabawy na świetnie nam się wpasowały:

* Przeciąganie liny – gra dla 2 silnych osób, bo na budowie tężyzna to podstawa. Przedszkolaki stały po dwóch stronach planszy, między nimi rozciągnięta była lina z zawiązanym na środku węzłem. Żeby wygrać, dziecko musiało przeciągnąć linę na swoją stronę. Gracz „zielony” przeciągał linę biegając jak najszybciej od zielonego do zielonego przycisku, gracz „niebieski” od niebieskiego do niebieskiego przycisku.

* Budowanie domu – na środku planszy pojawił się kontur domu oraz jego poszczególne elementy: okna, cegły, drzwi, dachówka. Zadaniem dziecka było wybudowanie domu, zwracając uwagę na jego podświetlone części.

 

Potrzeba było siły i wytrwałości, ale na szczęście przedszkolakom tego nie zabrakło.

 

Zaj. 16 - Najlepsze zabawy 15.05.2023

Na zakończenie innowacji zrobiliśmy podsumowanie. Dzieci wybrały gry, które najbardziej podobały im się z całego roku i jeszcze raz w nie zagraliśmy:
* Pękające kulki – na planszy znajdowały się magnetyczne kulki. Celem gry było rozgonienie i rozbicie wszystkich kulek tak, aby żadna nie została.
* Wesołe buzie – na planszy rozmieszczone były wesołe minki, wśród których jedna była smutna. Zadaniem dziecka było odnalezienie smutnej minki i odczarowanie jej na wesołą. Żeby odczarować minkę, należało na nią wskoczyć.
* Pingwinek – celem gry było złapanie jak największej ilości pingwinów w ciągu 30 sekund. Aby złapać pingwina należało na niego wskoczyć. Wówczas nowy pingwin pojawiał się w innym miejscu.
Przedszkolaki polubiły interaktywną podłogę i wciąż dopytują, kiedy pójdziemy na tzw. magiczny dywan 😀
Skip to content