Zaj. 1 - Pierwsza podróż - dźwięk pociągu 7.10.2022
Na pierwszym zajęciu dzieci z grupy Pszczółek zapoznały się z klockami LEGO Education Coding Express oraz zasadami ich użytkowania. Dzieci z ochotą rozpoczęły budowanie trasy dla przejazdu pociągu oraz stacji, na których miałby się ten pociąg zatrzymywać. Dzieci poznały trzy możliwości zatrzymania pociągu: zatrzymanie dzięki czerwonym płytkom funkcyjnym, zatrzymanie ręczne i za pomocą czerwonego klocka na końcu toru. Podczas zajęcia rozmawialiśmy, jak bezpiecznie zachować się podczas podróży. Utrwaliliśmy znaki drogowe i zasady bezpiecznego poruszania się na stacji kolejowej.
Zaj. 2 - "Pociągiem po Polsce" 10.11.2022
W przeddzień Święta Niepodległości w grupie „Pszczółek” odbyło się zajęcie „Pociągiem po Polsce”. Głównym celem zajęcia było poznanie niektórych miast Polski i ich zabytków. Dzieci budowały tory ze zwrotnicą, stacje i pociąg, dzięki któremu mogły zwiedzić miasta Polski.
Zaj. 3 - Gąsienica w krainie Mikołaja 16.12.2022
Dzieci podczas zajęcia wysłuchały opowiadania o gąsienicy, która znalazła się w Krainie Mikołaja. Eksperymentowały z aplikacją Lego Coding Express, dzięki której sterowały gąsienicą, która jeździła po torze i przejeżdżała po płytkach funkcyjnych. Celem zajęcia było aby dzięki aplikacji odgadnąć jakie gąsienicy towarzyszyły emocje podczas pobytu w Krainie Mikołaja. Na zakończenie zajęcia dzieci zostały podzielone na 3 grupy. Każda z grup miała za zadanie zbudować z klocków Lego renifera, śnieżynkę i choinkę.
Zaj. 4 - Międzynarodowy Dzień Klocków LEGO 27.01.2023
Dnia 27 stycznia w grupie Pszczółek obchodzony był Międzynarodowy Dzień Klocków Lego. W tym dniu dzieci poznały historię powstania klocków LEGO, wybrały się na wirtualną wycieczkę do Legolandu. Następnie zadaniem dzieci było zbudowanie z klocków Lego Coding Express torów, czterech stacji i pociągu. W trakcie zabawy dzieci układały płytki funkcyjne w taki sposób, by wpłynąć na ruch i funkcje pociągu. Jedno dziecko z danego zespołu miało za zadanie sterować pociągiem za pomocą aplikacji Coding Express, tak aby pociąg zatrzymał się na każdej stacji. Przy każdej ze stacji w kopercie znajdowało się zadanie do wykonania przez każdy zespół. Zadaniem każdego zespołu, było ułożenie litery z klocków Lego. Następnie wszyscy uczestnicy zabawy musieli z liter ułożyć napis „Lego”. Na zakończenie zajęć dzieci za pomocą wykonanej wagi, porównywali ciężar klocków Lego.
Zaj. 5 - Budujemy robota Botzee 28.02.2023
Dzieci na zajęciu za pomocą modułów (klocków) i mobilnej aplikacji Botzees Edu, budowały robota Botzee. Dzieci poznały jednostkę sterującą czyli „mózg” robota Botzee, dzięki której może on odbierać sygnały z otoczenia i wykonywać zaprogramowane dla niego komendy. Poznały również jednostkę sterująca i silnik, dzięki któremu robot jeździ i wydaje dźwięki. Poprzez zabawę z robotem dzieci rozwijają wyobraźnię, kreatywność i uczą się podstaw programowania.
Zaj. 6 - „Gdzie mieszka książka?”- zabawy z robotem BOTZEES 28.03.2023
W marcu w grupie „Pszczółek” odbyły się zabawy z robotem Botzees. Dzieci podczas zabawy miały za zadanie ułożyć kod z krążków matematycznych. Następnie według ułożonego kodu doprowadzały robota Botzees za pomocą aplikacji Botzees Edu do miejsc związanych z książką np. (biblioteka, półka, czytelnia, księgarnia, wypożyczalnia). Podczas tej zabawy dzieci dowiedziały się jak należy zachować się w miejscach publicznych. Ćwiczyły umiejętności matematyczne, poprzez utrwalanie kierunków (prawo, lewo, góra, dół). Rozwijały umiejętność logicznego myślenia i zdolność do współpracy z innymi.