pl / en

2 MOTYLKI

INFORMACJE GRUPOWE

WYPRAWKA

Drodzy Rodzice i Opiekunowie,

bardzo prosimy wyposażyć dzieci w:

  • poduszkę typu jasiek z poszewką (podpisaną!),
  • pastę i szczoteczkę (wszystko podpisane),
  • kapcie na gumowej podeszwie,
  • worek z 1 zapasowym ubraniem (podpisany),
  • worek ze strojem gimnastycznym (biała koszulka, spodenki),
  • teczkę z gumką na prace plastyczne.

Czekamy na Państwa uśmiechnięte pociechy – do zobaczenia 😉

Adaptacja po raz drugi

Drodzy Rodzice i Opiekunowie,

znaleźliśmy się w wyjątkowej sytuacji – naszych podopiecznych czeka ponowna adaptacja do życia przedszkolnego z uwagi na długą przerwę w uczęszczaniu do przedszkola z przyczyn wszystkim znanych.

W trosce o ułatwienie im tego kroku, przypominamy kilka ważnych wskazówek:

Rodzicu, aby zapewnić dziecku udany start:
– rozmawiaj z dzieckiem o przedszkolu;
– opowiadaj, co będzie tam robiło, zapewnij, że pozna nowych kolegów i koleżanki, że dużo się nauczy;
– rozbudź ciekawość, wręcz sprowokuj radosne oczekiwanie na pobyt dziecka;
– akceptuj dziecko i wspieraj j, staraj się zrozumieć jego stres;
– mów pozytywnie o przedszkolu buduj zaufanie do nauczycieli przedszkola;
– unikaj zachowań utrudniających adaptację, nie użalaj się nad dzieckiem.

Oswajaj dziecko z przedszkolem:
– zachęcaj dziecko do włączania się do wspólnej zabawy z przedszkolakami;
– baw się z dzieckiem w przedszkole;
– czytaj książki o tematyce przedszkolnej, rozmawiaj o ilustracjach.

Pomagaj dziecku w osiąganiu samodzielności:
– przyzwyczajaj do samodzielnego załatwiania potrzeb fizjologicznych, mycia rąk i buzi, ubierania i rozbierania się, korzystania z chusteczek higienicznych;
– ucz zdejmowania i zakładania ubrań;
– dobieraj garderobę, która łatwo się zdejmuje (spodenki z gumką, luźne bluzy wciągane przez głowę, pantofle na rzepy lub zamek);
– wdrażaj dziecko do utrzymywania w ładzie i porządku garderoby;
– motywuj dziecko do samodzielności, stosuj pochwały, np.; „Złożyłeś zabawki sam, jak prawdziwy przedszkolak”;
– zachęcaj do odkładania zabawek w wyznaczone miejsce;
– organizuj dziecku zabawy ruchowe np. bieganie, chodzenie po schodach, wspinanie się;
– stwarzaj okazje sprzyjające rozwojowi mowy;
– wdrażaj dziecko do przestrzegania umów i zasad.

PIOSENKI I WIERSZE

Październik

Piosenka:  POMIDOREK
1.Wyrósł pomidorek
mały i zielony,
Pilnie się rozejrzał na obie strony.
Tu czerwony goździk, a tam różę widzi,
więc się zieloności swojej zawstydził.

ref. Pomi-, pomi-, pomidorek
Krasnym okrył się kolorem.
Płaszczyk włożył gładki nowy
pomi-, pomi-, pomidorowy.

2.A ten pomidorek dobrze jest nam znany
Dobrze jest nam znany, bardzo lubiany.
Bo i kolor ładny i potrawa zdrowa,
zupa lub sałatka pomidorowa.

ref. Pomi-, pomi-, pomidorek
Krasnym okrył się kolorem.
Płaszczyk włożył gładki nowy
pomi-, pomi-, pomidorowy.

Wiersz: JESIEŃ
Jesień w lesie zamieszkała,
Kolorowych liści dziś szukała,
Listki z drzewa pospadały,
I jesieni się kłaniały

Wrzesień

Piosenka: JESTEM SOBIE PRZEDSZKOLACZEK

Jestem sobie przedszkolaczek,
Nie grymaszę i nie płaczę,
Na bębenku marsza gram,
Ram tam tam, ram tam tam.

Mamy tu zabawek wiele,
Razem bawić się weselej,
Bo kolegów dobrych mam,
Ram tam tam, ram tam tam.

Mamy klocki, kredki, farby,
To są nasze wspólne skarby,
Bardzo dobrze tutaj nam,
Ram tam tam, ram tam tam.

Kto jest beksą i mazgajem,
Ten się do nas nie nadaje,
Niechaj w domu siedzi sam,
Ram tam tam, ram tam tam.

Wiersz: ŚWIATEŁKO I. Salach

Przez ulice idą dzieci
gdy zielone światło świeci,
kiedy żółte się zapali
uważają nawet mali.
Gdy zobaczysz zaś czerwone
czekaj grzecznie na zielone.

SZANOWNI PAŃSTWO.

Poniższy adres e-mail służy wyłącznie:

a. do szybkiego kontaktu w sprawach grupowych;

b. jako tablica ogłoszeń on-line, co oznacza, że pojawią się tu grupowe informacje o wydarzeniach i sposobie współpracy z rodzicami przy realizacji np. uroczystości przedszkolnych czy innych ważnych wydarzeń w grupie oraz wypełniania zadań przez trójkę grupową.

c. do umówienia się z nauczycielem na indywidualną rozmowę, jeżeli taka będzie potrzeba lub wskazanie.

NIE NALEŻY :

a. pytać o dziecko i oczekiwać, że uzyskają Państwo odpowiedź. Niestety informacje o dziecku to dane wrażliwe, stąd absolutnie nie uzyskacie Państwo ich tą drogą;

b. zgłaszać nieobecności, bo to zgłaszamy telefonicznie na nr 67 210 52 09;

c. upoważniać innych osób do odbioru dziecka, bo w tym celu należy złożyć pisemną informację w formie papierowej.

motylki@sp2pila.pl

Skip to content