pl / en

Rezultaty projektu

Promowanie projektu " Trudne tematy w dobrej zabawie - wychowanie ku przyszłości".

 

W celu promowania projektu opracowano broszurę informacyjną Jest ona  umieszczona na stronach każdej organizacji partnerskiej w formie pdf  oraz wręczona została zaproszonym gościom podczas iventu podsumowującego projekt, w formie papierowej.  kliknij w obrazek obok  

 

Poszerzenie oferty edukacyjnej dla realizacji zadań statutowych organizacji w zakresie rozwijania logicznego myślenia dzieci 5-6- letnich.

Najbardziej zależało nam na poprawie jakości pracy organizacji w rozwijaniu umiejętności logicznego myślenia dzieci 5-6-letnich.Umiejętności te są niezbędne w osiąganiu lepszych efektów kształcenia oraz zapewnienia dziecku dobrego startu w szkole. Należało zatem zaplanować proces podnoszenia kompetencji zawodowych nauczycieli poprzez umożliwienie im wymiany dobrych praktyk w europejskiej społeczności uczącej się.

Opracowałyśmy materiał metodyczny . To opis naszych dobrych praktyk, które znacząco wzbogacają proces edukacji w oddziałach przedszkolnych.  Zostały one włączone do oferty edukacyjnej i wspierają realizację podstawy programowej we wszystkich organizacjach partnerskich. Każda z tych praktyk jest dla dziecka atrakcyjna, a dla nauczyciela skuteczną metodą w organizacji procesu uczenia się. kliknij w obrazek obok  

 

 

Udostępnienie dzieciom nowoczesnych technologii i pomocy dydaktycznych zwiększających atrakcyjność stosowanych metod w rozwijaniu logicznego myślenia.

Stosowane pomoce i materiały edukacyjne znacząco podniosły jakość organizacji procesu uczenia się. Dzieci i nauczyciele:

  1. Wykorzystują: TV touch screen, klocki lego education and robotics, Ozoboty, inne roboty,interaktywną tablicę, skaner, kserokopiarki  (w 3D),tablety, chromeboxy i interaktywną podłogę;

  2. planują działania z użyciem pomocy powstałych do celów projektowych: gier edukacyjnych, rymowanek, wyliczanek, mat do planowania, tras ozobotów, mapek przestrzennych do budowania z klocków lego, liczmanów, instrumentów, klocków tematycznych wypełnianych przez dzieci materiałem przyrodniczym, sypkim i suchym;

  3. tworzą środowiska sprzyjające eksploracji świata jako warunku organizacji procesu uczenia się i porozumiewania w języku np. angielskim:

    – doposażenie przedszkoli w programy multimedialne, gry memory, klocki, kalendarze magnetyczne, storytelling, maty edukacyjne i pomoce magnetyczne,

    – stosowanie elementów CLIL w edukacji małego dziecka, np. historyjki obrazkowe, karty pracy, puzzle. kliknij w obrazek obok  

 

 

 

Zwiększenie umiejętności i kompetencji kluczowych nauczycieli.

Nauczyciele zwiększyli swoje umiejętności dla rozwijania kompetencji kluczowych dzieci poprzez:

  1. wypracowanie 20 scenariuszy zajęć/zabaw dla rozwijania logicznego myślenia zapisanych w formie materiałów po warsztatowych do udostępnienia,

  2. wypracowanie pomysłów na pomoce dyd.: trasy do programowania, diagramy i tabele do kodowania, karty pracy-np. mandale,

  3. zastosowanie w codziennych zajęciach atrakcyjnych technologii wspierających proces uczenia się.

  4. zbudowanie sieci współpracy transnarodowej, która pozwala nauczycielom na:

    – nawiązanie kontaktów z nauczycielami z krajów, o różnej kulturze i języku ale ze wspólnym językiem angielskim i celem, np. przygotowanie scenariusza dla spotkania rówieśników on-line;

    – doskonalenie, umiejętności językowych poprzez indywidualne rozmowy o pracy nauczyciela, o jego warsztacie pracy, zainteresowaniach i planach rozwoju zawodowego. kliknij w obrazek obok  

Fotorelacja z realizacji projektu.

Działania podjęte w projekcie pomogły nauczycielom i dzieciom – grupom docelowym rozwinąć następujące umiejętności:
– kreatywność i innowacja,
– cyfrowe z wykorzystaniem różnych narzędzi cyfrowych, takich jak tablet, ekran dotykowy telewizora, tablica interaktywna i roboty,
– językowe i komunikacyjne,
– efektywna współpraca w osiąganiu celów,
– wykorzystanie innowacyjnych rozwiązań metodycznych w nauczaniu małych dzieci takich jak: podstawowe gry, nauka przez zabawę, ruch, elementy metody Montessori, interaktywny dywan, klocki Lego i Ozobot.
Stworzono odpowiednią podstawę do wdrażania alternatywnych i innowacyjnych sposobów uczenia się – eksperymentowania z dobrymi praktykami zgodnie z zaprojektowanymi scenariuszami. Współpraca szkół wzmocniła rozwój osobisty i zawodowy nauczycieli, dzięki czemu dzieci osiągnęły rozwój podstawowych kompetencji – zdobyły wiedzę i doświadczenie, które pomogą im w podejmowaniu decyzji i dobrej organizacji w przyszłości. kliknij w obrazek obok  

Skip to content