pl / en

1.STOKROTKI

INFORMACJE GRUPOWE

LIST DO RODZICÓW

Do mojej mamy i taty – mamo, tato poczytajcie, to dla mnie ważne

PRZYGOTOWANIE TRZYLATKA

Aby dziecko chciało uczęszczać do przedszkola należy je na to przygotować.

Wczesne przygotowanie dzieci do przebywania w obcym miejscu pod opieką osób trzecich sprawia, że adaptacja jest łatwiejsza, zarówno dla dziecka jak i dla rodzica, który oddaje swój skarb pod opiekę nauczyciela.

Dobrze się dzieje, gdy dziecko 3- letnie ma opanowane następujące czynności samoobsługowe: 

– znajomość własnego imienia,

– potrafi korzystać z ubikacji, a potem umyć ręce,

-jeść samodzielnie kawałek chleba,

-pić z kubeczka,

-jeść łyżką,

-zakładać i zdejmować kapcie ( może być z pomocą),

-rozbierać się i ubierać ( może być z pomocą),

-rozpoznawać swoje rzeczy,

– czyścić nos,

zgłaszać swoje potrzeby.

WYPRAWKA TRZYLATKA

Mamo, tato aby zostać przedszkolakiem potrzebuję:

– wypełnione i dostarczone do przedszkola dokumenty, (wzory na stronie przedszkola),

– poduszkę z powłoczką- podpisaną moim imieniem i nazwiskiem,

– kapcie na gumce- podpisane tak samo jak poduszka,

– woreczek na ubranie do przebrania- podpisany, a w nim majteczki, koszulkę, rajstopy lub skarpetki,

–  pastę, szczoteczkę do zębów- też podpisane,

–  pudełko chusteczek higienicznych do nosa,

– chusteczki nawilżane,

– teczkę papierową na prace plastyczne- także podpisaną,

PIOSENKI I WIERSZE

Małe rączki – zabawa paluszkowa

Małe rączki sobie klaszczą,

Czasem także się pogłaszczą.

I w kolanka zastukają,

No i dzieciom pomachają.

 

„MAŁE CZERWONE JABŁUSZKO”  (sł. i muz. D. i K. Jagiełło).

Małe czerwone jabłuszko                                                                                                                                                                            Tańczy pod drzewem i gruszką.
Za rączki się trzymają i wkoło obracają.
Za rączki się trzymają i wkoło obracają.

Małe czerwone jabłuszko
Tańczy pod dziś pod drzewem i gruszką.
Jabłuszko podskakuje, a gruszka przytupuje.
Jabłuszko podskakuje, a gruszka przytupuje.

Małe czerwone jabłuszko                                                                                                                                                                            Tańczy dziś pod drzewem i gruszką.
W rączki klaszcze jabłuszko
razem z dojrzałą gruszką.
W rączki klaszcze jabłuszko
razem z dojrzałą gruszką.

Małe czerwone jabłuszko
Tańczy dziś pod drzewem i gruszką.
Biegną sobie dokoła, jabłuszko gruszkę woła
Biegną sobie dokoła, jabłuszko gruszkę woła.

„Pada deszczyk”

Deszczyk pada, deszczyk pada.

Wieje silny wiatr (naśladujemy gestem).

Deszczyk pada, deszczyk pada.

Wieje silny wiatr.

Błyskawica (klaśnięcie) grzmot (tupnięcie nogą),

błyskawica grzmot a na niebie kolorowa tęcza (rysujemy tęczę oburącz z góry na dół)

Błyskawica grzmot, błyskawica grzmot a na niebie kolorowa tęcza.

 

„RODZINKA”  zabawa paluszkowa

(dotykamy kolejno paluszków dziecka, zaczynając od kciuka)

Ten duży – to dziadziuś
A obok – babunia
Ten w środku – to tatuś.
A przy nim – mamunia.
A to jest – dziecinka mała
A to – moja rączka cała!

„Babciu, droga babciu, powiedz mi”  (sł. i muz. D. Jagiełło, K. Jagiełło)
Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My tupiemy – tup, tup, tup,
teraz babciu Ty to zrób!

Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My skaczemy – raz, dwa, trzy,
teraz babciu podskocz Ty!

Dziadku, drogi dziadku, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My klaszczemy – raz, dwa, trzy,
teraz dziadku zrób to Ty!

Dziadku, drogi dziadku, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My całuski damy Ci,
teraz dziadku daj nam Ty!

„Żabka”

Jam jest żabka, tyś jest żabka,
my nie mamy nic takiego.
Jedna łapka, druga łapka,
skrzydełka żadnego.
kuła, kłakła, kuła kłakła
My nie mamy nic takiego,
jedna łapka, druga łapka
skrzydełka żadnego.

 

SZANOWNI PAŃSTWO.

NAUCZYCIELE  WYCHOWAWCY GRUPY:

nauczyciel kontraktowy p. mgr Monika Drajem

nauczyciel dyplomowany p. mgr Lidia Wójciak

POMOC NAUCZYCIELA:  Joanna Kulińska

Poniższy adres e-mail

stokrotki@sp2pila.pl

służy wyłącznie:

a. do szybkiego kontaktu w sprawach grupowych;

b. jako tablica ogłoszeń on-line, co oznacza, że pojawią się tu grupowe informacje o wydarzeniach i sposobie współpracy z rodzicami przy realizacji np. uroczystości przedszkolnych czy innych ważnych wydarzeń w grupie oraz wypełniania zadań przez trójkę grupową.

c. do umówienia się z nauczycielem na indywidualną rozmowę, jeżeli taka będzie potrzeba lub wskazanie,

d. do zgłaszania dłuższych nieobecności dzieci.

NIE NALEŻY :

a. pytać o dziecko i oczekiwać, że uzyskają Państwo odpowiedź. Niestety informacje o dziecku to dane wrażliwe, stąd absolutnie nie uzyskacie Państwo ich tą drogą;

b. zgłaszać nieobecności dzieci w danym dniu lub jednodniowych, bo tą czynność wykonujemy dzwoniąc pod numer 67 210 52 09 – do intendenta;

c. upoważniać innych osób do odbioru dziecka, bo w tym celu należy złożyć pisemną informację w formie papierowej.

Skip to content