w POLSCE
Pandemia uniemożliwiała nam odbycie szkoleń w zaplanowanych terminach. to poważnie ograniczyło możliwość realizacji projektu. We wrześniu 2021 r. złożyliśmy wniosek o wydłużenie czasu trwania projektu do 30 czerwca 2022 r.
W dniach 29.09-1.10.2021 r. nasza szkoła była miejscem szkolenia z dobrych praktyk dla nauczycieli-partnerów projektowych z Hiszpanii i Grecji. Uczestnicy szkolenia zapoznali się z 2 dobrymi praktykami zgłoszonymi w projekcie:
FUNDAMENTAL GAMES THAT DEVELOP LOGICAL THINKING
EDUCATION THROUGH MOVEMENT
Swoim doświadczeniem podzielili się nauczyciele z oddziałów przedszkolnych p. Teresa Soja i Ewa Filipiak. Do realizacji projektu włączono dyrektora szkoły panią B.Ochocką, która sprawuje nadzór pedagogiczny nad oddziałami przedszkolnymi utworzonymi właśnie od tego roku szkolnego.
w HISZPANII
W dniach 8-10 listopada 2021 r. grupa czterech nauczycieli z pilskiej „Dwójki” uczestniczyła w szkoleniu z dobrych praktyk w Hiszpanii w mieście Girona w zespole szkolno – przedszkolnym Pla de Girona. Ten intensywny czas pozwolił zgłębić wiedzę z zakresu 2 dobrych praktyk:
MONTESSORI IN THE EDUCATION OF PRESCHOOL CHILDREN
„MATHEMATICAL AND EDUCATIONAL GAMES”
oraz nabyć umiejętności w stosowaniu ich w codziennej pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
w Grecji
W dniach 4-7 kwietnia 2022 r. grupa czterech nauczycieli z pilskiej „Dwójki” uczestniczyła w szkoleniu z dobrych praktyk w Grecji w miejscowości Trilofos/koło Salonik w 3rd kindergarten Trilofou. Tutaj zgłębiłyśmy wiedzę z zakresu 2 dobrych praktyk:
1. LEGO EDUCATION AND LEGO ROBOTICS IN THE CREATIVITY OF PRESCHOOL CHILDREN.
2. OZOBOTS IN THE DEVELOPMENT OF LOGICAL THINKING FOR CHILDREN 5-6 YEARS OLD.
oraz nabyć umiejętności w stosowaniu ich w codziennej pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
Dodatkowo opracowałyśmy wspólną praktykę
MAGIC CARPET IN CHILDREN EDUCATION